Be You imagocoaching - dé partij voor personal branding.

Doelgroep Be You imagocoaching

Ik help zowel mannen als vrouwen bij het creëren van een stuk(je) eigenheid en daarmee onderscheidend vermogen. Zowel op persoonlijk als zakelijk vlak. En voor jong en oud. Be You imagocoaching focust zich op een breed palet aan persoonlijkheidstrainingen. Zowel individueel als in groepsverband. Jouw stem is hét uitgangspunt van mijn dienstverlening. Ik handel vanuit het STAR-principe (Situatie, Taak, Actie en Resultaat). Ik benader vragen op een systemische wijze.

Particulier

Betrap je jezelf er ook weleens op dat je voortdurend bezig bent met het observeren en beoordelen van jouw eigen en andermans persoonlijkheid? Het beste van jezelf laten zien, Be You imagocoaching helpt je er graag bij! Een cursus bij Be You imagocoaching helpt je gaten in jouw kennis of vaardigheden op te vullen. Zelfontwikkeling vormt hét uitgangspunt. Be You imagocoaching heeft een gereedschapskist vol oefeningen en opdrachten samengesteld, waarmee we samen aan de slag kunnen. In de startfase bepalen we samen het thema – kledingstijladvies of kleuranalyse. Maar ook voor overige vragen kun je bij mij terecht. Kom jezelf verrijken bij Be You imagocoaching.

Investeren in een traject bij Be You is misschien wel de beste investering die je kunt doen ter bevordering van jouw persoonlijkheid. Feit wil dat je succesvoller bent en dus serieuzer wordt genomen naarmate je meer aandacht aan houding en uiterlijke verzorging besteed en weet wat je eigen motivaties zijn. Be You imagocoaching laat je zien dat kleedstijl een onderdeel is van wie je bent. Wist je bijvoorbeeld dat donkerblauw helemaal niet saai is? Donkerblauw straalt betrouwbaarheid en een zakelijke houding uit. Rood is zeer opvallend. Eens! Maar deze kleur kan ook als agressief en opdringerig overkomen. Oeps. Even je aandacht voor een weinig gedragen kleur ‘bruin’: ideaal om eindeloos mee te combineren.

Be You imagocoaching gaat graag op zoek naar de stijl die bij jouw persoonlijkheid past. Kleuren maken de man en de vrouw! Be You imagocoaching helpt je graag miskopen te voorkomen.

Zakelijk

Kloppend hart laten horen.

Hoe een potentiële klant of concurrent tegen jouw bedrijf aankijkt, is bepalend voor het imago van jouw business. Veel ondernemingen laten gratis reclame liggen door geen aandacht te besteden aan hun persoonlijke zichtbaarheid.

Wat is het belang van persoonlijke zichtbaarheid? Door als ondernemer te weten waar je voor staat, kun je, zonder dat je iemand hebt gesproken, al heel veel laten zien van jouw onderneming aan een potentiële klant of concurrent. Zo wil het ene bedrijf graag uitstralen dat het de snelste is en de ander de meest betrouwbare of de goedkoopste. Er zijn veel mogelijkheden voor jou om mee aan de slag te gaan op het gebied van persoonlijke zichtbaarheid. Je profileren maakt dat een klant zich associeert met jouw aanbod. Het kaf scheidt zich van het koren.

En hoe staat het ervoor met de werknemers? Als Be You imagocoaching met de persoonlijke zichtbaarheid van jouw onderneming aan de slag gaat, is er intensief contact met de werknemers, of een afvaardiging van hen. Alle partijen kunnen aangeven waar ze voor staan en hoe ze tegen het bedrijf aankijken. Jouw personeel, over de volledige verticale lijn, is immers een afspiegeling van jouw onderneming. Hoe de medewerkers zich tonen en wat ze uitstralen, is hoe de klant of concurrent jouw onderneming ziet.

Be You imagocoaching onderzoekt of de waarden in alle lagen van de organisatie overeenkomen. Misschien is er een verhelderende workshop of training nodig om jullie gezamenlijk kloppend hart te laten horen. In een advies vertaalt Be You imagocoaching de waarden van jullie unieke DNA in persoonlijke zichtbaarheidsplannen. Medewerkers dragen de corporate identity vervolgens letterlijk en figuurlijk uit.

Be You imagocoaching biedt coachingstrajecten op maat om van jouw medewerkers ambassadeurs te maken!

personal branding

Iris

Iris, 40 jaar, is al ruim 15 jaar teamleidster van een kapperscollectief. Iris heeft onder begeleiding van Be You de fusie tussen 2 kleine partijen meegemaakt. Samen hebben ze met het hele team hun identiteit ontdekt en beoogd imago voor de uitstraling van de aangesloten salons bedacht. Het moest strak zijn en creativiteit uitstralen. Daar waren ze het allemaal over eens. En dat is gelukt. Nancy van Be You geeft een paar keer per jaar een training aan nieuwe kapsters. Vaak zijn dit jonge meiden die net met hun opleiding klaar zijn, en die zich vaak nog niet zo bewust zijn van wat ze uitstralen. Ze worden aan het werk gezet om te ontdekken welk beeld ze afgeven en of ze dit ook uit willen stralen en hoe ze hun specifieke kwaliteit laten zien. Haar dochter Britt is zelf als kapster werkzaam voor het collectief. Na één training was ze zich meer bewust over welk beeld ze liet zien van zichzelf. Ze voelen, ervaren en stralen een herkenbare identiteit en imago uit.

personal branding

Rutger

Rutger was er vroeg bij. Als 25-jarige mag hij zichzelf een young professional noemen. Hij werkt in het familiebedrijf die zijn vader 30 jaar terug met keihard werken is begonnen. Sinds Rutger zijn intrede heeft gedaan binnen de koffiebranderij zijn er 4 personeelsleden bijgekomen. En ze blijven waarschijnlijk nog groeien. Omdat Rutger en zijn vader toch weleens een andere kijk hebben over hoe je iets aanpakt, vindt Rutger het tijd geworden om samen met de club hardwerkende medewerkers het unieke DNA van hun branderij te gaan ontdekken. Zijn vader heeft er nog zijn vraagtekens bij of je wel met iedereen in gesprek moet gaan. Rutger geeft juist aan dat ieder zijn inbreng en aandeel heeft in de unieke identiteit. En kan iedereen laten zien wat hij toe kan voegen om de onderneming tot een herkenbare koffiebranderij neer te zetten. Samen met Be You gaan ze dan hun waarden vertalen naar een gezamenlijke uitstraling. Zo zullen ze één herkenbare uitstraling hanteren. Van vertegenwoordiger tot barista!

personal branding

Sabine

Sabine is helemaal happy met haar eigen salarisadministratiekantoor. In een groot kantoorpand huurt ze een werkplek. Samen met veel andere kleine ondernemingen doet ze hard haar best om haar aanbod onder de aandacht te brengen. Ze weet van zichzelf dat ze precies en betrouwbaar is in haar werk. Waar Sabine hulp in kan gebruiken is hoe ze zichzelf het best kan profileren. Een heldere website heeft ze al. Nu Sabine zelf nog! Samen met Be You ontdekt ze wat zij echt belangrijk vindt. Zo vindt ze het waardevol om echt duurzame relaties op te bouwen met haar klanten. Voor Sabine dus geen neutraal mantelpakje. Na de sessies is het voor haar helder waar haar kwaliteiten inzitten en hoe ze die kan tonen. Sabine voelt zich zelfverzekerder en gaat met meer vertrouwen een gesprek met potentiële klanten tegemoet.